Андеграундні митці шістдесятих, втомившись від обов'язкового прославлення досягнень соціалізму, прагнули займатися "чистим" мистецтвом, позбавленим жодної ідеологічності. Проте парадоксальним чином їхня творчість ставала політичним жестом, небезпечним пориванням до свободи, що лякав і тривожив владу. Яскравим прикладом цього є доля нелегальної виставки 1967 року "Сичик+Хрущик", що її одеські художники Станіслав Сичов і Валентин Хрущ розмістили просто на паркані біля оперного театру. На той час це було так само неймовірно, як і поява посеред міста революційних барикад. Виставка протрималася не більш ніж півгодини - і назавжди увійшла в історію мистецтва.
Більше про неофіційне мистецтво радянської доби дізнавайтесь на лекції Оксани Баршинової у суботу, 28 лютого, о 14:00.